Promocje
MUZA  Fruhstuck  CD
MUZA Fruhstuck CD
15,00 zł 5,00 zł
szt.
KALENDARZ SZWAJCARSKI  2020
KALENDARZ SZWAJCARSKI 2020
14,90 zł 7,00 zł
szt.
KALENDARZ Z PSALMAMI 2020
KALENDARZ Z PSALMAMI 2020
10,00 zł 5,00 zł
szt.
IZRAEL W CZASACH OSTATECZNYCH
IZRAEL W CZASACH OSTATECZNYCH
15,00 zł 10,00 zł
szt.
Trójdzielny Kalendarz 2020 Niebiosa głoszą
Trójdzielny Kalendarz 2020 Niebiosa głoszą
12,50 zł 5,00 zł
szt.
BOŻA CHWAŁA  (Kenneth E. Hagin)
BOŻA CHWAŁA (Kenneth E. Hagin)
8,00 zł 5,00 zł
szt.
NO LONGER MUSIC  NLM   EP
NO LONGER MUSIC NLM EP
15,00 zł 5,00 zł
szt.
Fryderyk Chopin Tom 1-15 (książki + 30 CD) KOMPLET
Fryderyk Chopin Tom 1-15 (książki + 30 CD) KOMPLET
300,00 zł 270,00 zł
szt.
ZNÓW SIĘ RODZI, MOC TRUCHLEJE  Arka Noego CD
ZNÓW SIĘ RODZI, MOC TRUCHLEJE Arka Noego CD
15,00 zł 11,00 zł
szt.
REWOLUCJA 80/20
REWOLUCJA 80/20
39,50 zł 29,50 zł
szt.
Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

POLITYKA MEDIALNA W UNII EUROPEJSKIEJ

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 59,90 zł 59.90
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Poltext
Kod produktu: ISBN: 978-83-7561-125-0

Opis

Media od zawsze interesowały władzę. Badanie relacji między systemem politycznym a systemem medialnym to w gruncie rzeczy badanie polityki medialnej. Książka omawia politykę medialną w UE, poddając analizie zarówno założenia oraz praktyczne aspekty polityki medialnej UE, jak i przedstawiając krajowe polityki medialne państw członkowskich. Raporty prezentujące szczegółowo polityki medialne poszczególnych państw służą pokazaniu elementów wspólnych, jak i różnic, wynikających ze specyfiki rozwiązań w różnych krajach. Książka może służyć jako podręcznik akademicki do nauczania przedmiotów: 

  • polityka medialna państw UE oraz polityka medialna UE na kierunku studiów europeistyka,
  • zagraniczne systemy medialne na kierunku studiów dziennikarstwo i komunikacja społeczna,
  • międzynarodowy obieg informacji na kierunku studiów stosunki międzynarodowe,
  • media w świecie na kierunku studiów politologia.


O AUTORACH
Ewa Stasiak-Jazukiewicz, prof. dr hab. – politolog, medioznawca, profesor w Katedrze Europeistyki Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. W pracy naukowej podejmuje tematykę współczesnych systemów medialnych, polityki medialnej i informacyjnej oraz relacji mediów i terroryzmu. W latach 2009–2011 kierownik zespołu badawczego, przygotowującego antyterrorystyczną strategię informacyjną dla administracji publicznej RP. Od wielu lat prowadzi zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Warszawskim, m.in. z przedmiotów: polityka medialna państw UE oraz systemy medialne w Europie. Autorka m.in. następujących książek: Prasa niemiecka, Informacja masowa w polityce zagranicznej Niemiec, Duńskie media oraz Polityka medialna Unii Europejskiej.

Marta Jas-Koziarkiewicz, dr – politolog, medioznawca, adiunkt w Katedrze Europeistyki Wydziału dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW. W pracy naukowej podejmuje zagadnienia funkcjonowania mediów w społeczeństwie demokratycznym, działalności mediów środowiskowych, polityki informacyjnej i medialnej UE. Stypendystka Universität Wien oraz Universität des Saarlandes. W latach 2009-2011 członek zespołu badawczego, przygotowującego antyterrorystyczną strategię informacyjną dla administracji publicznej RP. Od wielu lat prowadzi zajęcia dydaktyczne na Uniwersytecie Warszawskim, m.in. z przedmiotów: media we współczesnym świecie, międzynarodowy obieg informacji, informacja europejska. Autorka publikacji Podróże po mniejszym niebie. Dotowane pisma mniejszości niemieckiej w Polsce jako prasa środowiskowa po 1989 roku.

OPINIE
Czy polityka medialna Unii Europejskiej to autonomiczna sfera jej działania, czy też refleks polityk unijnych na innych polach? To tylko jedno z wielu pytań, na które można szukać odpowiedzi w tej książce, której ambitny zamysł robi wrażenie i budzi szacunek. W Części I otrzymujemy kompendium rozległej, teoretycznie ugruntowanej wiedzy o polityce medialnej, jej celach i środkach realizacji na szczeblu europejskim oraz państw członkowskich. Z kolei Część II to wartościowa prezentacja systemów i polityk medialnych w państwach unijnych, wyróżniająca się spośród innych takich opisów bogactwem dobrze usystematyzowanej informacji. W sumie – pozycja niezbędna w bibliotece każdego badacza mediów i europeistyki.
- dr Karol Jakubowicz

Książka jest unikalną pozycją na polskim rynku wydawniczym i naukowym. Może stanowić podręcznik dla studentów europeistyki. Przydatna okaże się, jak sądzę, także dla studentów politologii, stosunków międzynarodowych, dziennikarstwa i prawa, dostarczając im całościowej i uporządkowanej wiedzy o organizacji i funkcjonowaniu systemów medialnych, jak również o działaniu instytucji oraz podmiotów koordynujących i nadzorujących działalność medialną w poszczególnych państwach. 
- prof. zw. dr hab. Konstanty Adam Wojtaszczyk, kierownik Katedry Europeistyki Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych, Uniwersytet Warszawski

 

Dane techniczne

Autor Ewa Stasiak-Jazukiewicz, Marta Jas-Koziarkiewicz
Format 165 x 235
Ilość stron 544
Okładka twarda

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl