Promocje
DOTYK MIDASA  (Robert T. Kiyosaki, Trump Donald J.)
DOTYK MIDASA (Robert T. Kiyosaki, Trump Donald J.)
47,00 zł 44,00 zł
szt.
2 KSIĄŻKI MYLES MUNROE
2 KSIĄŻKI MYLES MUNROE
56,00 zł 39,00 zł
szt.
MIEJSCE STARTU  Emensis  CD
MIEJSCE STARTU Emensis CD
29,00 zł 14,50 zł
szt.
REGGAEMOVA  Maleo Reggae Rockers  CD
REGGAEMOVA Maleo Reggae Rockers CD
39,90 zł 29,90 zł
szt.
ZACZNIJ ŻYĆ Z PASJĄ!  (Arkadiusz Zbozień)
ZACZNIJ ŻYĆ Z PASJĄ! (Arkadiusz Zbozień)
34,90 zł 29,95 zł
szt.
RZEKA DZIECIŃSTWA  Maleo Reggae Rockers  CD
RZEKA DZIECIŃSTWA Maleo Reggae Rockers CD
39,90 zł 25,00 zł
szt.
KAZANIE NA GÓRZE  (J. George)
KAZANIE NA GÓRZE (J. George)
40,99 zł 29,99 zł
szt.
V KONFERENCJA FORUM RODZINY KRAKÓW 4 X DVD
V KONFERENCJA FORUM RODZINY KRAKÓW 4 X DVD
50,00 zł 25,00 zł
szt.
WALIZKI  (Daniela Palumbo)
WALIZKI (Daniela Palumbo)
19,95 zł 17,95 zł
szt.
Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

LOBBING GRUP BIZNESU W UNII EUROPEJSKIEJ (Jarosław Filip Czub)

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 49,90 zł 49.90
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Poltext
Kod produktu: ISBN: 978-83-7561-147-2

Opis

W serii Europeistyka ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym oraz tłumaczenia ważnych publikacji zagranicznych z dziedziny studiów europejskich.

Książka jest próbą przedstawienia i wyjaśnienia roli, jaką odgrywają grupy biznesu w systemie instytucjonalnym Unii Europejskiej (UE). Obecnie, w czasach globalizacji rynku, bardzo istotną rolę w procesach decyzyjnych odgrywają organizacje biznesu, oddziałując poprzez swój „wpływowy lobbing” na kreowanie i wprowadzanie kluczowych zmian ekonomicznych i politycznych. Coraz częściej są postrzegane one jako pełnoprawni uczestnicy procesów decyzyjnych. Grupy biznesu na poziomie europejskim są przede wszystkim organizacjami obywatelskimi. Organizacje biznesowe, grup interesu, często są kojarzone z korupcją, a jak wynika z danych Komisji UE – mają istotny wpływ na proces decyzyjny instytucji UE. Wszystkie polityki UE, w które angażują się organizacje biznesu, są podejmowane głównie na poziomie Komisji Europejskiej, Parlamentu Europejskiego, Rady UE lub komitetów doradczych Unii.
Autor omawia istotę, genezę i specyfikę grup biznesu na szczeblu UE i w poszczególnych krajach członkowskich. Przedstawia zinstytucjonalizowane i niezinstytucjonalizowane metody wpływu wykorzystywane w kampaniach lobbingowych. Odwołuje się do konkretnych sytuacji związanych z działalnością lobbingową. Poddaje ewaluacji określone kampanie lobbingowe. Książka stanowi swego rodzaju przewodnik pozwalający zrozumieć mechanizmy podejmowania decyzji na poziomie Unii z perspektywy działań grup biznesu. Publikacja jest kierowana zarówno do praktyków, jak i środowiska akademickiego.

O AUTORZE

Jarosław Filip Czub – doktor politologii, asystent w Katedrze Europeistyki Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2000–2002 odbył staż w  Solon (USA, stan Ohio) w dziale marketingu w firmie Swagelok Marketing Co. Ukończył studia podyplomowe w zakresie marketingu sportowego (SGH, 2005–2006), w zakresie prawa europejskiego (UW, 2009–2010) oraz w  zakresie bankowości (SGH, 2010–2011). Autor m.in. publikacji: Reprezentacja polskich grup biznesowych w systemie instytucjonalnym Unii Europejskiej a rzetelne rzecznictwo interesów („Przegląd Politologiczny” nr 4/2010), Prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. Słownik (2011, współautor), Efektywność reprezentacji interesów Polski w  Unii Europejskiej, w: Reprezentacja polskich grup interesu w systemie instytucjonalnym Unii Europejskiej (2011), System Polityczny Finlandii, w: Systemy polityczne państw Unii Europejskiej (w druku).

OPINIE

Rzetelnie opracowane kompendium organizacji biznesowych na poziomie UE i krajów członkowskich. Autor przekonująco pokazał m.in. skutki prawne różnych kampanii lobbingowych w postaci kompromisowych rozwiązań legislacyjnych. Wyczerpująco omówił też czynniki warunkujące skuteczność tych działań.
z recenzji prof. dr hab. Anieli Dylus, Instytut Politologii, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

Dane techniczne

Okładka miękka
Autor Jarosław Filip Czub
Format 165 x 233
Ilość stron 270

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl