WIELCY Z WYBORU (Jim Collins, Morten T. Hansen)

Biznesowe
69.9
PLN
WIELCY Z WYBORU (Jim Collins, Morten T. Hansen)
in_stock
Dostępność:
na wyczerpaniu
Wysyłka w:
24 godziny
Cena: 69,90 zł
Cena netto: 66,57 zł
szt.
Ocena:
(Ilość ocen: 0)
Kod produktu:

ISBN 978-83-7746-440-3

Producent:
MT Biznes

Niepewność, chaos, łut szczęścia dlaczego niektóre firmy święcą triumfy pomimo niesprzyjających okoliczności 

 

Nowe pytanie

Dziesięć lat po pojawieniu się na rynku bestsellera Od dobrego do wielkiego Jim Collins powraca z kolejną przełomową publikacją. Tym razem stawia pytanie: „Dlaczego pewne firmy święcą triumfy w czasach pełnych niepewności, a nawet chaosu, podczas gdy inne zwyczajnie nie dają sobie rady?” W oparciu o dziewięcioletnie badania, wsparte rygorystyczną analizą i poprzetykane fascynującymi historiami, Collins wraz ze współautorem, Mortenem Hansenem, przedstawiają pryncypia, dzięki którym można zbudować prawdziwie wielkie przedsiębiorstwo w niespokojnej, szybko zmieniającej się rzeczywistości, kiedy nie sposób przewidzieć przyszłości.

Nowe badania

Tym, co odróżnia książkę Wielcy z wyboru od poprzednich prac Collinsa, jest akcent położony nie tylko na wyniki badanych firm, ale również na niestabilny charakter otoczenia, w jakim owym firmom przyszło obecnie działać.

Wspierani przez zespół składający się z ponad dwudziestu badaczy, Collins i Hansen poświęcają się studiom nad drogą, która zawiodła wiele firm ku wielkości. Owe przedsiębiorstwa odnotowały wyniki przynajmniej dziesięciokrotnie wyższe niż średnia w branży, a ponadto dokonały tego w czasach charakteryzujących się ogromnymi, a przy tym nieprzewidywalnymi zmianami, niepoddającymi się jakiejkolwiek kontroli. Zespół badawczy podjął się następnie skontrastowania owych firm, nazwanych ze względu na skalę wyników „10X”, z pieczołowicie wyselekcjonowaną grupą porównawczą, składającą się z przedsiębiorstw, które nie zdołały osiągnąć wielkości w równie ekstremalnych warunkach.

Nowe wnioski

Wyniki badań doprowadziły do zaskakujących wniosków:

-          Najlepsi przywódcy nie podejmowali większego ryzyka, nie byli większymi wizjonerami, ani też nie wykazywali się większą kreatywnością niż liderzy z grupy porównawczej; charakteryzowali się natomiast większym zdyscyplinowaniem, zawierzali doświadczeniu, a nie spekulacjom, a także byli bardziej paranoiczni.

-          Innowacyjność sama w sobie wcale nie jest asem w rękawie, który zapewni wygraną w świecie pełnym chaosu i niepewności; znacznie istotniejsza jest umiejętność „odważenia” odpowiedniej miarki innowacyjności, zmieszania kreatywności ze zdyscyplinowaniem.

-          Przekonanie, że w szybko zmieniającym się świecie należy podejmować szybkie decyzje i szybkie działania, jest pomysłem samobójczym.

-          Reakcja wielkich firm na drastyczne zmiany w otoczeniu była mniej radykalna niż firm z grupy porównawczej.

Recenzje:
  Wielu wybitnych menedżerów i przedsiębiorców, których spotykam w swojej praktyce konsultingowej w Polsce, zna książki Jima Collinsa i wykorzystuje jego  proste zasady, jak „magia – realizm i wiara”, „najpierw kto, potem co”, "naturalna dyscyplina" czy „selektywne turbodoładowanie”, trafiające w sedno zarządzania sobą i biznesem, w wymagających i złożonych okolicznościach. Wydanie książki „Wielcy z wyboru” po polsku ułatwi upowszechnienie tej unikalnej, do bólu praktycznej i użytecznej wiedzy, która pozwoli nam utrzymać zrównoważony wzrost w skali firm i – nie zawaham się stwierdzić – całej polskiej gospodarki

Jacek Santorski, 
dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa Szkoły Biznesu PW i VALUES, członek Rady Gospodarczej przy Premierze RP 


Nowej książka J.Collinsa i M. Hansena nie należy traktować jako kolejne poszukiwanie niezawodnej recepty na sukces w biznesie. Nie znajdziemy w niej także typowych nawoływań do większej innowacyjności, odwagi, szybkości działania czy też szczególnego typu przywództwa. I właśnie dlatego warto ją przeczytać.  Jest to bowiem książka oparta na porządnych badaniach porównawczych, która w sposób bardzo ciekawy, pełen przykładów i metafor, przedstawia trzy kluczowe zasady dobrego prowadzenia biznesu, które powinny być bliskie każdemu menedżerowi:  konieczność  dyscypliny w zarządzaniu, wymóg kreatywności opartej na twardych faktach, oraz stałą potrzebę produktywnej paranoi.


Profesor Krzysztof Obłój
Uniwersytet Warszawski i Akademia L.Koźmińskiego


Jim Collins odkrył po co tak naprawdę jest giełda. Żeby zarobić? Większości wypadków raczej żeby stracić. 
Żeby finansować rozwój firm? To tylko w chwili emisji akcji. Dzięki istnieniu giełd mamy mnóstwo interesujących danych. Collins potrafił zrobić z nich użytek i odkrył jak stworzyć “Wizjonerskie organizacje” (2003) i jak dokonać transformacji “Od dobrego do wielkiego” (2003) przedsiębiorstwa. Dziś w “Wielkich z wyboru” pokazuje jak przetrwać kryzys. Trzeba być na niego gotowym cały czas.


Krzysztof Nędzyński, www.obserwatorfinansowy.pl

 

O Autorach

Jim Collins jest autorem lub współautorem sześciu książek, które sprzedały się w nakładzie ponad dziesięciu milionów egzemplarzy na całym świecie. Wśród nich można wymienić Od dobrego do wielkiego, Wizjonerskie organizacje, czy też How the Mighty Fall. Jim Collins rozpoczął swoją karierę w zakresie badań i nauczania w Stanford Graduate School of Business, gdzie w roku 1992 otrzymał nagrodę za szczególne zasługi dla edukacji. Obecnie swój czas poświęca laboratorium zarządzania w Boulder w stanie Colorado, gdzie prowadzi badania i szkolenia oraz przeprowadza konsultacje z kadrą zarządzającą z sektora biznesowego i społecznego. 
www.jimcollins.com

Morten T. Hansen
 wykłada zarządzanie na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley (School of Information) oraz w INSEAD. Wcześniej piastował stanowisko profesorskie w Harvard Business School. Tytuł doktora uzyskał w Stanford Graduate School of Business, gdzie mógł prowadzić badania dzięki pomocy fundacji Fulbrighta. Jest autorem książki Collaboration i zdobywcą nagrody Administrative Science Quarterly Award za wybitny wkład w studia nad organizacjami. Wcześniej pracował jako menedżer w Boston Consulting Group, obecnie udziela konsultacji i prowadzi wykłady dla firm na całym świecie. 

www.mortenhansen.com 

Dane techniczne

Format 158 x 233
Ilość stron 232
Okładka twarda, z obwolutą
Autor Nowe pytanie Dziesięć lat po pojawieniu się na rynku bestsellera Od dobrego do wielkiego Jim Collins

Opinie o produkcie (0)

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Newsletter

Podaj swój adres e-mail, jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowościach i promocjach.
Sklep jest w trybie podglądu
Sklep internetowy Shoper.pl