Promocje
ANIELSKIE ROZMOWY  NOCĄ  (Jolanta Szwed)
ANIELSKIE ROZMOWY NOCĄ (Jolanta Szwed)
19,90 zł 9,95 zł
szt.
CZAS ŻNIWA. KOŚCIOŁY W NOWYM MILLENIUM  (Don Smith)
CZAS ŻNIWA. KOŚCIOŁY W NOWYM MILLENIUM (Don Smith)
10,00 zł 7,00 zł
szt.
SŁOWO. Ilustrowane wydanie Nowego Testamentu
SŁOWO. Ilustrowane wydanie Nowego Testamentu
59,90 zł 49,90 zł
szt.
GDZIE STOIMY  (William Robinson)
GDZIE STOIMY (William Robinson)
6,00 zł 4,00 zł
szt.
ZŁAMANE SYMBOLE  (Robert C. Shannon)
ZŁAMANE SYMBOLE (Robert C. Shannon)
3,00 zł 2,00 zł
szt.
PUNKT ZWROTNY 2017
PUNKT ZWROTNY 2017
9,50 zł 8,00 zł
szt.
PRZYMIERZE I KRÓLESTWO  (Charles Simpson)
PRZYMIERZE I KRÓLESTWO (Charles Simpson)
40,00 zł 20,00 zł
szt.
Produkt dnia
Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

ENCYKLOPEDIA AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ

Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 190,00 zł 190.00
ilość szt.
dodaj do przechowalni
Ocena: 0
Producent: Polwen
Kod produktu: ISBN:978-83-7557-168-4

Opis

Pod redakcją:
prof. dr hab. Krystyny Chałas, ks. dr hab. Adama Maja, prof. KUL

Podkreślam, że recenzowana Encyklopedia wychodzi naprzeciw zainteresowaniu pedagogów personalistyczną pedagogiką i związaną z nią aksjologią; horyzontem poznawczym tej aksjologii są klasyczna teoria dobra (agatologia), klasyczna teoria cnót (aretologia) i analogiczna teoria szczęścia jako celu ludzkiego życia (felicytologia).

Należy podkreślić, że Encyklopedia stanowi wieloaspektowe i rzetelnie merytorycznie kompendium wiedzy o aksjologicznym uwarunkowaniu pedagogiki i jej kluczowej strategii „wychowania do wartości”.

Stawiam ją obok takich dzieł jak: Encyklopedia Pedagogiczna pod red. W. Pomykało (1997) oraz wielotomowej Encyklopedii Pedagogicznej  pod red. T. Pilcha (2003-2008), ale z jednoczesnym podkreśleniem jej wyjątkowości. Wypada dodać, że recenzowanej Encyklopedii patronuje komitet Naukowy, który tworzą uznane autorytety pedagogiki polskiej.

W konkluzji stwierdzam, że Encyklopedia Aksjologii Pedagogicznej mieści się w rzędzie 25% najlepszych wydanych ostatnio pozycji tego rodzaju, a jej walory merytoryczne i wyjątkowość przemawiają jednoznacznie za jej opublikowaniem.


Dr hab. Henryk Kiereś Prof. KUL
Wydział Filozofii KUL

ENCYKLOPEDIA AKSJOLOGII PEDAGOGICZNEJ

Recenzja wydawnicza

Fundamentem ideowym Encyklopedii jest personalistyczna koncepcja człowieka i związana z nią integralna teoria wychowania obejmująca wszystkie wątki życia indywidualnego i wspólnotowego człowieka. Teoretycznym kluczem personalistycznej pedagogiki jest tzw. warstwicowa teoria rozwoju i wychowania, której autorem jest Stefan Kunowski. Dzięki tej teorii wyróżnia się, porządkuje i hierarchizuje poszczególne wątki dynamizmu człowieka, warstwę biologiczną, psychiczną, społeczną, kulturową, światopoglądową, natomiast proces wychowania ujmuje się w świetle tych wartości, które gwarantują mu wszechstronność i integralność. Z tej racji wszystkie kwestie recenzowanej Encyklopedii są kompetentnie i konsekwentnie ujmowaną pod kątem „wychowania ku wartościom”.

Aksjologiczny aspekt teorii i praktyki wychowania ujęto z intencją (1) uporządkowania problemu aksjologii jako nauki o wartościach; (2) statusu bytowego wartości, ich rodzajów, hierarchii oraz (3) ich związku z człowiekiem i ich roli w kształtowaniu kultury – wymiar obiektywny wartości, oraz w wymiarze subiektywnym – ich wpływu na osobowość człowieka. Dociekania aksjologiczne nawiązują do dorobku tradycji w zakresie filozofii, teologii (wartości religijne) oraz szczegółowych nauk o wartościach, głównie socjologii, psychologii. Autorzy haseł stoją na gruncie absolutyzmu i obiektywizmu aksjologicznego, nie tylko referują stan wiedzy aksjologicznej, lecz także oceniają jej przydatność poznawczą w teorii i praktyce wychowawczej.

Przyjęte w Encyklopedii warstwicowa teoria rozwoju i wychowania nie ogranicza doboru haseł, lecz wręcz wymaga ogarnięcia tych wszystkich wątków życia człowieka, które są koniecznie powiązane z wartościami. Ta szeroka perspektywa poznawcza sprawia, że znajdziemy w recenzowanej Encyklopedii takie hasła, jak np. czas wolny, dzieciństwo na wsi, godność rolnika, Internet jako nośnik wartości, majątek, pamięć historyczna.

Bezwzględną wartością Encyklopedii jest wszechstronne i wnikliwe opracowanie problemu wartości (sposób istnienia, istota, rodzaje, hierarchia) oraz jej kontekstów pedagogicznych, a także problemów wychowania i jego rozlicznych obszarów, co wzbogaca zawartość problemową o istotne walory dydaktyczne, ważne w praktyce wychowawczej.

Podkreślam, że recenzowana Encyklopedia wychodzi naprzeciw zainteresowaniu pedagogów personalistyczną pedagogiką i związaną z nią aksjologią; horyzontem poznawczym tej aksjologii są klasyczna teoria dobra (agatologia), klasyczna teoria cnót (aretologia) i analogiczna teoria szczęścia jako celu ludzkiego życia (felicytologia).

Należy podkreślić, że Encyklopedia stanowi wieloaspektowe i rzetelnie merytorycznie kompendium wiedzy o aksjologicznym uwarunkowaniu pedagogiki i jej kluczowej strategii „wychowania do wartości”.

Recenzent stawią ją obok takich dzieł jak: Encyklopedia Pedagogiczna pod red. W. Pomykało (1997) oraz wielotomowej Encyklopedii Pedagogicznej  pod red. T. Pilcha (2003-2008), ale z jednoczesnym podkreśleniem jej wyjątkowości. Wypada dodać, że recenzowanej Encyklopedii patronuje komitet Naukowy, który tworzą uznane autorytety pedagogiki polskiej.

W konkluzji stwierdzam, że Encyklopedia Aksjologii Pedagogicznej mieści się w rzędzie 25% najlepszych wydanych ostatnio pozycji tego rodzaju, a jej walory merytoryczne i wyjątkowość przemawiają jednoznacznie za jej opublikowaniem.

Dr hab. Henryk Kiereś Prof. KUL

Wydział Filozofii KUL



Dane techniczne

Format 165 x 235 mm
Ilość stron 1572
Okładka twarda

Opinie o produkcie (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl